Vasile Alecsandri - Ştefan Vodă şi codru



  • Ştefan Vodă şi codru 

    Ştefan-Vodă rătăcit
    Intră-n codrul înfrunzit.
    Codru-i zice: "Domn viteaz!
    Ce-ţi curg lacrimi pe obraz?"
    "Ah! îmi plâng ostaşii mei
    Morţi, luptând ca nişte zmei!
    Codrul zice: "Dragul meu,
    Încetează plânsul tău,
    Căci din brazii mei trufaşi
    Face-ţi-oi voinici ostaşi
    Ca să scapi biata moşie
    De păgâni şi de urgie".
    "Fă!" răspunde mult voios
    Domnul mândru, inimos.

    Codrul puse a vui,
    Brazii a-şi însufleţi,
    Pe stejari a mi-i trezi.
    Iar copacii mari şi mici
    Se făceau ostaşi voinici,
    Şi spre domn înaintau
    Şi din gură cuvântau:
    "Să trăieşti, măria-ta!
    Hai la luptă, hai, Ştefane;
    Du-ne-n oardele duşmane!"

    Ştefan-vodă-nveselea
    Şi la luptă purcedea
    Peste munte şi muncel
    Cu tot codrul după el.
    Vai de ungurul semeţ
    Ce lupta c-un brăduleţ!
    Vai de leah, vai de tătar
    Ce luptau cu un stejar!



    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: