Ion Minulescu - Romanţă policromă


  • Romanţă policromă 

    Nu-i cer nimic...
    Şi totuşi, dacă-ar vrea -
    O, dac-ar vrea să-mi dea ce nu-i cer încă -
    Ar face dintr-un lac o Marmara,
    Şi dintr-un melc, un Sfinx săpat în stâncă.
    Nu-i cer nimic...
    Dar dacă-ar fi să-i cer
    Ce-aş vrea să am şi ce-ar putea să-mi dea,
    Aş picura-ntr-o cupă cu eter
    Morfină
    Şi i-aş cere-apoi aşa:

    Dă-mi tot ce crezi că nu se poate da,
    Dă-mi calmul blond al soarelui polar,
    Dă-mi primul crepuscul pe Golgota
    Şi primul armistiţiu planetar.

    Dă-mi paradoxul frumuseţii tale,
    Dă-mi prorocirea viselor rebele,
    Dă-mi resemnarea strofelor banale
    Şi controversa versurilor mele.

    Dă-mi A.B.C. al vieţii subterane,
    Dă-mi simfonia flautelor mute,
    Dă-mi tălmăcirea buzelor profane
    Şi rebusul icoanelor tăcute.

    Dă-mi preţul primei victime-a femeii,
    Dă-mi simbolul opalului şi-agatei,
    Dă-mi ritmu-nveninat al Salomeii
    Şi tusea-n fa minor a Traviatei.

    Dă-mi Spleen-ul călătorilor pe apă,
    Dă-mi spectrul verde-al zilelor de-apoi,
    Dă-mi gravitatea morţilor spre groapă
    Şi comicul funebrului convoi.

    Dă-mi tot ce-n prima clipă risipeşti,
    Şi tot ce-n clipa ultimă aduni.
    Dă-mi fastul siluetelor regeşti
    Şi perspectiva casei de nebuni...

    Nu-i cer nimic.
    Şi totuşi, dacă-ar vrea -
    O, dacă-ar vrea să-mi dea ce nu-i cer încă! -
    Ar face dintr-un lac o Marmara
    Şi dintr-un melc, un Sfinx săpat în stâncă.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: