Ion Minulescu - Epilog sentimental


  • Epilog sentimental 

    Dă-mi ochii-ţi plânşi, să-i mai sărut o dată,
    Şi lasă-mă să plec!...
    Tu nu-nţelegi
    Că-n orchestrarea întregirii noastre
    Nu-i ciripit de păsărele-albastre,
    Ci-i răcnet doar de bestie turbată,
    Ce-ţi sângerează-obrajii şi te muşcă
    De câte ori încerci s-o-nchizi în cuşcă
    Sau de piciorul patului s-o legi?...

    Dă-mi ochii-ţi plânşi, să-i mai sărut o dată,
    Şi nu-ţi mai cer nimic!...
    Tu n-ai ghicit
    Că melodia întregirii noastre s-a sfârşit
    Şi toată fericirea-mprovizată
    Cu care ne-avântăm tot mai departe
    N-a fost decât iluzia că ne-am iubit
    Ca două manechine cu suflete de vată,
    Păstrate-ntr-o vitrină cu geamurile sparte?...

    Dă-mi ochii-ţi plânşi, să-i mai sărut o dată,
    C-atâta doar mi-e dat să-ţi mai sărut,
    În cinstea întregirii noastre din trecut,
    Din care-acum n-a mai rămas nimic
    Decât o falsă frescă-n mozaic,
    Pe care nişte gheare de bestie turbată
    Însângerează două imagini omeneşti!...
    Nu le cunoşti?...
    Încearcă -
    Şi-ai să ţi le-aminteşti!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: