George Topârceanu - Scrisoare


  • Scrisoare 

    Răspuns dlui Al. O. Teodoreanu

    ...Ba mata eşti tip ridicol!
    Eu n-am scris nici un articol
    Întru apărarea Muzii,
    Despre cel care
    Pare
    Că-mi faci treizeci de aluzii...

    Criticul pe care-aici
    Îl ataci în versuri mici
    Nu-i, desigur, măscărici,
    Colibri sau licurici...
    Însă nici
    Bou sau vacă, precum zici.

    E profesor (onorabil),
    Autor (interminabil),
    Om politic (execrabil),
    Critic (foarte vulnerabil,
    Dar pasabil),
    Preşedinte (incurabil).

    Când îşi laudă ciracii,
    Îi compară cu toţi dracii.
    Fără spirit diplomatic,
    Cu-ale lui precepte
    Drepte,
    Are cioc, dar e simpatic.

    *

    Cel pe care-n adevăr
    L-am luat cândva-n răspăr
    E un tip mai fistichiu.
    Când îl iei în pripă,
    Ţipă...
    Lasă-mă să ţi-l descriu.

    Are-o mutră anodină
    De frizer cu mandolină,
    O privire clandestină,
    Nas de parafină
    Fină,
    Şi la gură vaselină.

    Braţ rotund şi crupă plină,
    Organism de gelatină,
    Cu structură androgină, -
    Iar la-nfăţişare
    Pare
    O statuie de slănină.

    Şi mai are... Ce mai are?
    Când se duce la culcare
    E de genul feminin,
    Dar când scrie proză
    Roză,
    Iscăleşte masculin.

    În al Criticii domeniu
    Orice Eu se crede geniu,
    Dacă-i secondat de proşti...
    Alte semnalmente?
    Niente!
    Trebuie să-l recunoşti.

    *

    Deci scriind el prin reviste
    Cronici impresioniste
    Cu dantele împrejur,
    Într-o zi şi-a zis că
    Riscă
    Să rămâie prea obscur.

    Cum avuse ţara pace,
    El ieşi din carapace,
    Şi cu pagini din război,
    Dup-acel masacru
    Sacru,
    S-a vârât printre eroi.

    Ştiu, pe astfel de specimeni
    Astăzi nu-i condamnă nimeni,
    Au ajuns la apogeu.
    Ei, dar ăsta să mă-nfrunte?...
    Pun'te
    Un moment în locul meu!

    Că mă ştie fiecare,
    Sunt sfios ca fata mare
    Şi blajin de obicei, -
    Însă când mă apăr
    Scapăr
    Ca din cremene scântei!

    În cuptor îmi vâr colacii
    Când s-arată vârcolacii.
    Spada-mi gata de atac,
    Luminoasă ca o dâră,
    Vâră
    Spaima-n orice vârcolac!

    *

    Ce folos avui de-acolo?...
    Cu săgeata lui Apollo
    În zadar l-am săgetat,
    Căci o epidermă
    Fermă
    Este greu de perforat...

    Nimeni pace nu-ţi dă dacă
    Ai nevoie de dădacă.
    Dragul meu, de-aceea zic
    Că scriind sudalme
    Calme
    Nu poţi câştiga nimic.

    Ci, mai bine, - Muzei cale
    Să-i deschizi cu muzicale
    Rime, ca de obicei, -
    Iar pe păr să-i scuturi
    Fluturi
    De imagini şi idei.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: