George Topârceanu - Balada unui greier mic


  • Balada unui greier mic 

    Peste dealuri zgribulite,
    Peste ţarini zdrenţuite,
    A venit aşa, deodată,
    Toamna cea întunecată.

    Lungă, slabă şi zăludă,
    Botezând natura udă
    C-un mănunchi de ciumafai, -
    Când se scutură de ciudă,
    Împrejurul ei departe
    Risipeşte-n evantai
    Ploi mărunte,
    Frunze moarte,
    Stropi de tină,
    Guturai...

    Şi cum vine de la munte,
    Blestemând
    Şi lăcrimând,
    Toţi ciulinii de pe vale
    Se pitesc prin văgăuni,
    Iar măceşii de pe câmpuri
    O întâmpină în cale
    Cu grăbite plecăciuni...

    Doar pe coastă, la urcuş,
    Din căsuţa lui de humă
    A ieşit un greieruş,
    Negru, mic, muiat în tuş
    Şi pe-aripi pudrat cu brumă:

    - Cri-cri-cri,
    Toamnă gri,
    Nu credeam c-o să mai vii
    Înainte de Crăciun,
    Că puteam şi eu s-adun
    O grăunţă cât de mică,
    Ca să nu cer împrumut
    La vecina mea furnică,
    Fi'ndcă nu-mi dă niciodată,
    Şi-apoi umple lumea toată
    Că m-am dus şi i-am cerut...

    Dar de-acuş,
    Zise el cu glas sfârşit
    Ridicând un picioruş,
    Dar de-acuş s-a isprăvit...
    Cri-cri-cri,
    Toamnă gri,
    Tare-s mic şi necăjit!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: