Vasile Alecsandri - Dorul româncei



  • Dorul româncei 

    De-ar vrea bunul Dumnezeu
    Să-mi asculte dorul meu!
    De-aş avea un copilaş,
    Dragul mamei îngeraş!

    Cât e ziuă, cât e noapte,
    I-aş şopti cu blânde şoapte.
    Cât e noapte, cât e zi,
    Tot la sânu-mi l-aş păzi!

    L-aş păzi, l-aş dezmierda,
    Mii de sărutări i-aş da,
    Şi i-aş zice-ncetişor:
    Nani, nani, puişor!

    De-ar fi cerul cu priinţă,
    Să-mplinească-a mea dorinţă!
    De mi-ar da un băieţel,
    Dragul mamei voinicel!

    N-ar fi prunc mai fericit
    Şi pe lume mai iubit!
    Alt copil n-ar fi ca el,
    Mititel şi frumuşel!

    Obrăjelu-i ca de spume
    N-ar avea seamăn pe lume!
    N-ar fi ochii nimărui
    Dulci ca ochişorii lui!

    Iar eu, mândră măiculiţă,
    Pe-ai săi ochi, pe-a sa guriţâ
    Ne-ncetat l-aş săruta,
    Săruta şi i-aş cânta.

    Şi i-aş face-o descântare
    Să ajungă-un viteaz mare,
    Un viteaz ce-ar străluci,
    Cum n-a fost, nici n-ar mai fi

    Şi l-aş pune să se culce
    Pe-al meu sân, legănat dulce,
    Şi i-aş zice-ncetişor:
    Nani, nani, puişor!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: