Nichita Stănescu - Avertisment



  • Avertisment 

    Prea mi-a nins şi mi-a plouat, demult,
    în copilăria mea cu nopţi grozave
    cântecul de moarte ca să-l mai ascult,
    gândul să-l rotesc peste cadavre.

    Colţul inimii să-l dau de trunchiuri
    nu mai vreau, ci orizontu-nvins,
    arcuit în pălmi şi strâns mănunchiuri,
    i l-am dat femeii mele, dinadins.

    Mâna-ntinsă ca să strângă-o mână,
    nu de sânge vreau să mi-o-nfior!
    Mi-am lăţit pe frunte-atâta lună
    cât să mă încapă ochii tuturor.

    Iar morişti de zvastici, zbârnâite,
    glezna mea cu aripi dacă mi-o aţin,
    le strivesc. Şi-n apele-ntâlnite,
    îmi clătesc călcâiul, de venin. 


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: