Vasile Voiculescu - CLVIII


  • CLVIII 

    Din clarul miez al vârstei râd tinereţii tale,
    Trufaşa-ţi frumuseţe în faţă o privesc
    Şi ochilor tăi, aştri tulburători de cale,
    Opun intensu-mi geniu în care se topesc.
    Mă-nfăţişez cu duhul, nu te sărut pe gură,
    Plecat ca peste-o floare, te rup şi te respir...
    Şi nu mai eşti de-acuma trupească o făptură,
    Ci un potir de unde sug viaţa şi strâng mir.
    Nu-mi număr anii, seva nu stă în gingăşie:
    Cu ideala forţă mi-apropii ce mi-e drag,
    Înjug virtuţi şi patimi la marea poezie
    În care, fără urme de pulbere târzie,
    Te-amestec şi pe tine cu sila; pentru mag,
    Pământul n-are margini, nici cerurile prag.

    joi, 2 decembrie 1954


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: