Vasile Alecsandri - Soarele, vântul şi gerul



  • Soarele, vântul şi gerul 

    Trei călători fantastici cutreieră pământul:
    Soarele splendid, gerul îngrozitor şi vântul.

    Unul dă viaţă, altul dă moarte, aparând,
    Al treilea mângâie cu aripa-i, zburând.

    Ei întâlnesc o fată, voioasă căprioară,
    Ca soarele de vie, ca vântul de uşoară.

    Şi-i zic: "Copilă dragă, alege din noi trei,
    De vrei să fii mireasă, pe care tu îl vrei!"

    Românca le răspunde cu o veselă zâmbire:
    "Sunt sprintenă ca vântul, pe dânsu-l vreau de mire!"

    "Cum? eu, lumina lumei! pe mine m-ai respins?
    Am să mă răzbun la vară cu focul meu nestins."

    "Cum? zice gerul aspru, m-ai depărtat pe mine?
    Am să îngheţ la iarnă şi inima din tine."

    "Nu-mi pasă, mândre soare, de focu-ţi arzător
    Cât mi-a suflă în faţă un vânt răcoritor.

    Nici de-al tău frig nu-mi pasă, o gerule de gheaţă,
    Cât vântu-n mezul iernii nu mi-a suflă în faţă."



    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: