Vasile Alecsandri - Romanţa de toamnă



  • Romanţa de toamnă 

    De-aş fi-n a tinereţii floare,
    Când toate zilele sunt bune,
    Pe când din inima cu soare
    În veci lumina nu apune,
    Multe-aş avea în taină-a-ţi spune
    Ca să devii tu gânditoare.

    De-aş fi ce-am fost pe lume-odată,
    Privind în faţă viitorul,
    Când mă-ndrăgeam de orice fată
    Ce-mi părea soră cu amorul,
    Aş deştepta în tine dorul
    Cu-a mea cântare înfocată.

    Dar nu-s în floarea tinereţii,
    Şi nu-ndrăznesc nimic a-ţi zice!
    Mergi dar, copilă,-n calea vieţii
    Întâmpinând zâmbiri amice.
    Eu te-oi privi oftând, ferice,
    Răpit de farmecul frumuseţii.

    Şi însă de-ai vrea să ai parte...
    Dar ce zic? Timpul ne disparte.
    Tu eşti sosind, eu în plecare,
    A ziorilor vie lucire
    Nu poate, ah! avea-ntâlnire
    Cu-apusul palid ce dispare!



    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: