Vasile Alecsandri - Pe mare



  • Pe mare 

    Ah! viaţa pentru mine,
    Scump înger! fără tine
    Nu are nici un bine,
    Nu are nici un dar.
    În cer fie lumină,
    Sau nori, sau noapte lină,
    Sufletul meu suspină,
    Suspină cu amar!

    Oricare nălucire
    L-a omului simţire
    Aduce-nsufleţire
    Cu glasu-i încântat,
    Se pierde-n neagra ceaţă
    Ce-ntunecă-a mea viaţă
    Şi glasu-i se îngheaţă
    De mine depărtat.

    Acum cerul zâmbeşte,
    Natura-ntinereşte
    Şi tot care trăieşte
    Se simte fericit;
    Dar mie ceru-mi pare
    Cuprins de-ntunecare;
    Văd lumea-n întristare
    Ca sufletu-mi cernit!

    Zadarnic cat plăcere,
    Zadarnic mângâiere,
    S-alin a mea durere,
    Să curm al meu suspin.
    Trecuta fericire
    Izvor e de jelire,
    Şi dulcea-i suvenire
    Hrăneşte jalea-n sân!

    O, valuri mari de spume!
    Purtaţi-mă prin lume
    Ca frunza fără nume
    Ce o plutiţi uşor,
    Şi m-aruncaţi din mare
    Pierdut, fără suflare,
    Pe malul cu uitare
    Adâncului Bosfor!

    Pe Marea Neagră, mai 1847



    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: