Vasile Alecsandri - Muntele de foc *



  • Muntele de foc *
    Legendă din Munţii Apenini 

    Pe cei munţi pustii, sălbatici,
    Din Lombardo-Veneţie,
    Unde noaptea în orgie
    S-adun demonii lunatici,

    Hoţi de moarte doisprezece
    Stau în rond sub vântul rece
    Care şuieră şi trece!

    Focul cerului s-aprinde,
    Urmărit de groaznic tunet,
    Şi al munţilor răsunet
    Printre văi adânci se-ntinde.

    Hoţii râd cu voie bună.
    Şeful lor, purtând cunună,
    Cântă astfel în furtună:

    "Varsă-n cupa mea de aur
    Acest vin ce desfatează
    Şi mă-mbată, mă turbează,
    Ca sângele roş pe taur.

    Toarnă, drege tot aice,
    Şi când eu destul voi zie,
    Pe-al meu cap trămetul pice!

    Beţi, voinici, până la moarte!
    În ceas vesel de plăcere
    Să uităm orice durere,
    Orice chin a relei soarte.

    Beţi, copii, toţi după mine
    Şi-nchinaţi cupele pline
    Ira fulgerelor lumine!

    Vântul bate, cerul tună,
    Munţii urlă, Satan râde,
    Iadul vesel se deschide
    Şi cu noi cântă-mpreună.

    Pe când lumea se-ngrozeşte,
    Omul brav benchetuieşte
    Ş-al lui suflet se-ntăreşte!

    Tremure-se tot în lume
    Cât va fierbe sânge-n mine!
    Facă-şi cruce şi se-nchine
    Cel ce-aude de-al meu nume.

    Eu sunt braţul care frânge!
    Eu sunt ochiul ce nu plânge!
    Eu sunt gura ce bea sânge!"

    Abia zice, şi deodată
    Cade hoţul de pe munte,
    Fulgerat, lovit în frunte
    De a cerului săgeată!...

    De-atunci mii de focurele,
    Limbi de pară albăstrele,
    Ard pe locurile-acele!

    * În Munţii Apenini, între Giogo si Filigare, aproape de satul Petra Mala,
    există un fenomen vulcanic foarte curios de observat. Pe surfaţa vârfului
    unui deal, numit Munte de foc, ies din pământ nenumărate limbi de foc care
    ard necontenit, răspândind noaptea lumini fantastice pe stâncile şi
    pădurile de pe împrejur.




    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: