Vasile Alecsandri - Gondoleta



  • Gondoleta 

    Cu Niniţa-n gondoletă
    Când mă primblu-ncetişor,
    Trecătorul din Piaţetă
    Ne priveşte-oftând de dor,
    Atunci cerul se-nsenină,
    Lucind vesel l-amândoi,
    Ş-Adriatica s-alină,
    Se alină pentru noi.

    În laguna de ne place
    A pluti pe-a marei val,
    Pentru noi Siroco tace
    Pe-a lui Lido verde mal,
    Şi sub lunga să lopată
    Gondoleta saltă lin,
    Cu Niniţa legănată
    Legănată pe-al meu sân.

    Mână vesel, lopătare,
    De la Lido la San-Marc.
    Ia de-alung Canalul Mare
    Ce se-ndoaie ca un arc.
    Mergi cât draga mea Niniţa,
    Stând la peptu-mi înfocat,
    Mi-a dat dulcea să guriţă,
    Mi-a dat dulce sărutat.

    Cât va fi în ceruri luna,
    Cât va fi senin pe cer,
    La Gindeca, spre lagună,
    Zbori, voinice gondolier.
    Du-ne, Toni,-n liniştire
    Pân' ce, stând gondola ta,
    Viaţa noastră de iubire
    Cu iubire va-nceta!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: