Vasile Alecsandri - Adio



  • Adio 

    De-aş trăi cât lumea-ntreagă,
    Gândul meu la tine, dragă,
    Vecinic, vecinic va zbura,
    Ş-orice e mai sfânt în mine,
    Dulce înger! pentru tine,
    Pentru tine-1 voi păstra.

    Cea mai blândă-a mea gândire,
    Cea mai gingaşă simţire,
    Cel mai falnic dor al meu
    Ţie numai, numai ţie
    Le închin pentru vecie
    Ca la însuşi Dumnezeu!

    Tu, fiinţă de slăvire!
    C-un cuvânt, cu o zâmbire,
    Cu un dulce sărutat!
    Mi-ai dat suflet, mi-ai dat viaţă,
    Şi a raiului dulceaţă
    Tu în sânu-mi ai vărsat!

    Tu mi-ai dat cu-a ta iubire
    Acea naltă fericire,
    Acel simt dumnezeiesc
    Ce puternic ne supune
    Şi ne-naltă de ne pune
    Sus, pe tronul îngeresc!

    Tu, Eleno!... dar, vai mie!
    Într-o noapte de urgie
    Cerul crud ne-a despărţit!
    Tu te-ai dus, te-ai dus, iubită...
    Fericirea-mi nesfârşită
    Într-o clipă s-a sfârşit!

    Aşa-i soarta! aşa-n lume
    Tot ce poartă-un dulce nume,
    Tot ce-i falnic şi frumos
    Curând trece, curând moare,
    Ca un cântec, ca o floare,
    Ca un fulger luminos!

    Steaua vine, steaua piere!
    Astfel dulcea-mi mângâiere
    A pierit de pe pământ;
    A pierit, s-a dus cu tine
    În locaşul de lumine...
    Şi eu plâng pe-al tău mormânt!

    Singur, singur cu-a mea jale,
    Rătăcit pe-a vieţii cale,
    Ca un orb nenorocit,
    Viaţa-mi scade, jalea-mi creşte,
    Ş-al meu dor în veci s-opreşte
    Pe mormântul tău iubit!

    Adio! pe-aceste maluri
    De-ale Bosforului valuri
    Îngânate lin, uşor,
    Te las, înger de iubire!
    Cu a vieţii-mi fericire,
    Cu-al meu suflet plin de dor!

    Constantinopol, mai 1849



    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: