Radu Gyr - Dă-mi chipul tău



  • Dă-mi chipul tău 

    Da-mi chipul tau, granit senin,
    da-mi duhul tau, senina iarba,
    în ne'mpacatul meu destin
    nici un tumult să nu mai fiarba! 

    Să nu mai spumege în piept,
    sub indoieli ori sub blesteme,
    nici cate-n pofta mea le-astept,
    nici cate spaima mea le teme. 

    Vreau taina nestiintei reci
    si-a nepasarii voastre, unde,
    cu negrul zbor de lilieci,
    nici o-ndoiala nu patrunde. 

    Granit, da-mi neclintirea din
    dumnezeiasca-ti impietrire,
    pentru-o lumina fără chin
    si-o moarte fără rastignire! 

    Vreau, iarba,-nteleptiunea ta
    de-a nu-ti aduce-n veci aminte,
    vreau harul tau de-a infrunta
    far-a privi nimic 'nainte. 

    Să cresc în timp si infinit
    din duhul tau, senina iarba,
    din duhul tau, senin granit,
    în fericirea voastra oarba. 


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: