Octavian Goga - Solus ero


  • Solus ero 

    Tu, preacurată rază, ce-ai coborât din stele
    Să luminezi în noaptea singurătăţii mele,
    Ascultă-mi rugăciunea, ce-o gem cu buza arsă:
    Din preajma vetrei mele, fă calea ta întoarsă.
    Păcătuieşte raza curată, viorie,
    Când se opreşte-n drumu-i pe-o straşină pustie,
    Învestmântând cu picuri din sfânta ei văpaie
    O scorbură, ce poartă un cuib de cucuvaie.
    Vezi, zboar-atâţia fluturi în necuprinsul firii,
    Şi strălucesc pe câmpuri, în floare, trandafirii.
    În calea ta senină, spre ei îndreaptă-ţi zborul,
    Căci lor te dete-n gându-i de-viaţă-dătătorul,
    Tu, preacurată rază, ce-ai rătăcit din stele,
    Să luminezi o clipă singurătăţii mele.

    Eu port în mine noaptea, şi-n bezna ei adâncă
    Mi-e sufletul un vultur înlănţuit de-o stâncă;
    Ar vrea adâncul bolţii cu zboru-i să-ntretaie,
    Prin câmpuri de lumină, prin drumuri de văpaie,
    Să-şi scalde ochii tulburi în râuri largi de stele...
    Dar aspra ţintuire a lanţurilor grele
    Cu praful sur al pietrei îi înfrăţeşte rostul...
    Zadarnic vrea să-şi cate în ceruri adăpostul:
    Cu glas nebun el urlă, şi bl?stemă, şi ţipă,
    Şi sânge cald stropeşte trudita lui aripă,
    Şi veşnic o să lupte, în patima-i păgână,
    Cu bulgării de piatră, cu lumea de ţărână...

    Zâmbind amar se-ntreabă deci mintea gânditoare:
    De ce-ar veni la mine făptura ta de floare?
    Tu, înger cu ochi limpezi, cu aripi de mătasă,
    De ce să te cutremuri de-o luptă nenţeleasă?
    Când zboară-atâţia fluturi în necuprinsul firii,
    Şi strălucesc pe câmpuri, în soare, trandafirii...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: