Octavian Goga - Moştenire



  • Moştenire 

    Într-un amurg primăvăratic,
    Într-un amurg cu flori de tei,
    Tu mi-ai trimis întâia rază
    Din ochii mari şi farisei...

    Eu nu ştiam unde ţi-e calea
    Şi nu ştiam de unde vii,
    Solie mândră rătăcită
    La pragul unei curţi pustii.

    O clipă te-am simţit aproape
    Ca strălucirea unui fulg.
    Te-ai dus apoi - şi eu zadarnic
    Aş vrea din minte să te smulg.

    Dar cu fiorul clipei mute,
    De-atunci eu sufletu-mi alint,
    Ea-mi ţese zbuciumul de-aievea
    Şi-mi ţese visele ce mint.

    Mă-ntreb: ce soartă rea mă face
    Un rob de-a pururi să-ţi rămân,
    Să-şi ard-o veşnicie-n mine
    Făclia dorului păgân?

    Pesemne noi odinioară
    În alte lumi ne-am cunoscut
    Şi-n noua întrupare-aducem
    Un strop din vechiul nostru lut.

    Tu vii cu vechea stăpânire
    În fulgerul unei priviri,
    Pe când pe mine mă supune
    Blestemul tristei moşteniri.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: