Octavian Goga - Departe



  • Departe 

    Vezi luna-n cingătoarea
    Aprinsei bolţi albastre,
    Argintul ei tiveşte
    Şi pragul casei noastre.

    Şi uite,-n clipa asta
    Eu nu ştiu ce mă-ndeamnă
    Să simt întreg amarul
    Acestei nopţi de toamnă.

    Dar parcă plâng copacii
    Din frunzele lor moarte,
    Şi parc-aud un cântec
    Cum tremură departe.

    Aievea simt în suflet
    Cum jalea lui m-apasă -
    Aş vrea să fiu acuma
    În sat la noi, acasă.

    S-ascult cântarea blândă
    Cum picură domoală,
    Şi capul greu de gânduri
    Să-l culc la mama-n poală.

    Ea, biata, să-mi sărute
    Şuviţele pe frunte,
    Norocul să mi-l vadă
    În firele cărunte.

    Încetişor la sânu-i
    Obrajii să-mi îngroape,
    Şi lacrima nădejdii
    Să-i tremure-n pleoape.

    Şi lacrima nădejdii
    Pe fruntea mea să cadă:
    Un picur de văpaie
    Pe-un bulgăr de zăpadă.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: