Octavian Goga - Cântecele mele


  • Cântecele mele 

    Eu vă chem din visuri,
    Vă cobor din stele,
    Vă alint în taină,
    Cântecele mele -
    Ca-ntr-un cuib, v-adorm în suflet, cântecele mele!

    Ciripiţi acolo,
    Păsăruici golaşe,
    Ciripiţi şi creşteţi
    Ca un prunc în faşe -
    Plângeţi şi zâmbiţi la sânu-mi, ca un prunc în faşe.

    Pe deasupra voastră
    Împletesc cunună
    Razele de soare,
    Razele de lună -
    Câte nu vă spun, şirete, razele de lună?

    Într-o zi vă-nşală
    Zările albastre,
    Vă despart de mine
    Aripile voastre -
    Cine-mi poate spune drumul aripilor voastre?

    Rătăciţi departe,
    Paseri călătoare,
    Nu vă ştie cuibul -
    Îl mai ştiţi voi oare?
    Pribegind în lumea largă, mă mai ştiţi voi oare?

    Bate-n streşini ploaia,
    Cuibul vechi vă cheamă,
    Părăsit şi singur,
    Cuibul se destramă -
    Fără ciripitul vostru, cuibul se destramă!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: