Nicolae Labiş - Sunt douăzeci de ani...



  • Sunt douăzeci de ani... 

    Sunt douăzeci de ani şi încă unul...
    N-aş vrea nici unul să i-l dau minciunii.
    Să zboare toţi spre zare cum colunul
    Care apoi se-ntoarce în pântecul genunii.

    Dar toate astea-s fleacuri: mai presus
    Eu ştiu un lucru care-i ţinta vieţii:
    Să ţii un steag, destoinic, cât mai sus.
    E steagul roşu-al meu şi-al dimineţii.

    E steagul cui? Eu cred că e al meu,
    Ori poate-al lumii, izbutind să doară,
    Când din infernul inimii, mereu,
    Însângerat mi-l flutur în afară.

    Iar seara, când se lasă cu răcoare,
    Şi cerul se întunecă-n frumos
    Însângerat şi vast mai ard în zare
    Înmiresmând în chip de chiparos.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: