Nicolae Labiş - Geografia timpului



  • Geografia timpului 

    1. Palmele

    Da, palmele-ntr-un an s-au mai asprit.
    Sunt bătături mai trainice pe ele.
    Metalul ce durea la început
    Le-a întărit, topindu-li-se-n piele.
    Ele îmi cer mai multă încordare
    Şi cer gândirii proaspăt înţeles.
    Cerinţa lor e mult mai hotărâtă
    Când fruntea grea mi-o sprijină ades.

    Încep să bag de seamă, în sfârşit,
    Că multe îmi rămân neînţelese,
    Că-n orice fapt sunt adevăruri mari
    De care-odată nu părea să-mi pese.
    Încep să simt înfriguratul chin
    Al setei de-a cunoaşte-aceste taine,
    De a nutri spre ele-un dor flămând,
    De-a le cunoaşte pure, fără haine.

    2. Dragostea

    Cu ea şi mâine-oi hoinări sub soare,
    Vom fi noi doi, zburdalnici ori cuminţi...
    Dar mă mai mulţumesc şi astăzi oare
    Doar sărutări şi-mbrăţişări fierbinţi?
    Ades, în loc să cugete, ea râde,
    Săruturile-năbuşesc idei,
    Totuşi iubesc, încă iubesc frenetic,
    Făptura ei şi mersul lin al ei.

    De mâine, răsuci-voi tot ce-a fost -
    Iubirea va lua drum nou, ori piere.
    Sunt sigur, ea mă va privi ciudat
    Şi lăcrăma-va, poate, în tăcere.
    Îi va fi grea. Şi mie-mi va fi greu.
    Voi îndura, gândind ce-o să urmeze.
    Când urci pe munte, truda ţi-o înfrângi
    Visând la piscuri, nalte metereze.

    3. Geografia timpului (1)

    Schimb curgerea acum în plan intens:
    Geografia timpului e-n faţă.
    Epoca mea e-aici: câmpii şi munţi,
    Diversitate vastă şi măreaţă.
    Sunt mii de râuri, unele curg drept,
    Iar altele pe căi ocolitoare,
    Şi totuşi toate se îndreaptă-acum
    Spre marea mare, purificatoare.

    Totu-mi părea întâi învălmăşit.
    Mergeam - dar unde, nu-mi păsase mie.
    Ştiam că-s tânăr, că iubesc adânc
    Tovarăşii de muncă şi mândrie,
    Nu cunoşteam primejdiile mari
    Şi poate de aceea n-aveam teamă...
    Frumos mai e să zbori! Dar ce frumos
    E-atunci când zbori spre steaua ce te cheamă!

    4. Geografia timpului (2)

    Trecând prin timp, îl însemnăm sub pas -
    Aşa îl reprimeşte universul.
    Dar însuşi timpul, când prin el păşim,
    Ne schimbă tainic inima şi mersul.
    Nu bătrâneţea,-n urmă alergând,
    Spre moarte pasul cearcă să ni-l poarte,
    Ci doar maturitatea creşte-n noi
    Şi ne maturizăm până la moarte.

    Din epocă, din zborul ei şi-al meu,
    Uzina e o parte, o arteră.
    Nu fierbe-n doar fier şi minereu,
    Ci seve ce hrănesc această eră.
    Pulsaţiile ei se pot simţi
    Până şi-n iarba fâşâind sub coaste -
    Cu ele-amestecate se aud
    Pulsaţiile noastre furtunoase.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: