Nicolae Labiş - Fior



  • Fior 

    Poate-am visat ceva rău şi-am uitat,
    Poate-i doar pentru că vişinii s-au înflorat,
    Poate-i doar vântul ce limpede sună,
    Ori pentru că au muşcat astă noapte din lună
    Vârcolacii, ori stele prea multe pe faţă
    Mi-au picurat o otravă de gheaţă,
    Ori poate e dimineaţă.

    Cine eşti, ori ce eşti,
    Abur ori duh străveziu de poveşti,
    Care-ai pătruns şi îmi macini mereu
    Trupul şi sufletul meu?

    Privesc în oglindă - acelaşi mi-i chipul
    Şi buzele groase tăiate ca-n lemn.
    Pe pavăza frunţii văd bine că nimeni
    N-a scris, încă nu, nici un semn.

    Dar vorbele-mi murmură: sună-ne,-ncearcă-ne,
    Sufletu-şi pâlpâie albe chemări,
    Ochii îmi ard rotunjiţi peste cearcăne,
    Inima-şi bate ecoul de zări.

    Cine eşti, ori ce eşti,
    Abur ori duh coborât din poveşti,
    Undă prelinsă să mă învenine,
    Stea fulgerată în mine?


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: