Nichita Stănescu - Vârsta de aur a dragostei



  • Vârsta de aur a dragostei 

    Mâinile mele sunt îndrăgostite,
    vai, gura mea iubeşte,
    şi iată, m-am trezit
    că lucrurile sunt atât de aproape de mine,
    încât abia pot merge printre ele
    fără să mă rănesc.

    E un sentiment dulce acesta,
    de trezire, de visare,
    şi iată-mă fără să dorm,
    aievia văd zeii de fildeş,
    îi iau în mână şi
    îi înşurubez râzând, în lună,
    ca pe nişte mânere sculptate,
    cum trebuie că erau pe vremuri,
    împodobite, roţile de cârmă ale corăbiilor.

    Jupiter e galben, şi Hera
    cea minunată e argintie.
    Izbesc cu stânca-n roată şi ea se urneşte.
    E un dans iubito, al sentimentelor,
    zeiţe-ale aerului, dintre noi doi.
    Şi eu, cu pânzele sufletului
    umflate de dor,
    te caut pretutindeni, şi lucrurile vin
    tot mai aproape,
    şi pieptul mi-l strâng şi mă dor.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: