Nichita Stănescu - Dimineaţă marină



  • Dimineaţă marină 

    O dungă roşie-n zări se iscase
    şi plopii, trezindu-se brusc, dinadins
    cu umbrele lor melodioase
    umerii încă dormind, mi i-au atins.

    Mă ridicam din somn ca din mare,
    scuturându-mi şuviţele căzute pe frunte, visele,
    sprâncenele cristalizate de sare,
    abisele.

    Va fi o dimineaţă neobişnuit de lungă,
    urcând un soare neobişnuit.
    Adânc, lumina-n ape o să-mpungă:
    din ochii noştri se va-ntoarce înmiit!

    Mă ridicam, scuturându-mi lin undele.
    Apele se retrăgeau tăcute, geloase.
    Plopii mi-atingeau umerii, tâmplele
    cu umbrele lor melodioase.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: