Nichifor Crainic - Cântecul potirului


  • Cântecul potirului 

    Când holda taiata de seceri fu gata
    Bunicul si tata
    Lasara o chita de spice în picioare
    Legand-o cucernic cu fir de cicoare;
    Iar spicele-n soare sclipeau matasos
    Să-nchipuie barba lui Domnu Cristos.

    Când painea-n cuptor semana cu arama,
    Bunica si mama
    Scotand-o sfielnic cu semnele crucii,
    Purtau parca moaste cinstite si lucii
    Ca painea, dand abur cu dulce miros,
    Parea ca e barba lui Domnu Cristos.

    Si iata potirul la gura te-aduce,
    Iisuse Cristoase, tu jertfa pe cruce,
    Hraneste-mă mama de sfant Dumnezeu.
    Ca bobul în spice si mustu-n ciorchine
    Esti totul în toate si toate prin tine,
    Tu painea de-a pururi a neamului meu.

    Din coarda de vita ce-nfasura crama
    Bunica si mama
    Mi-au rupt un ciorchine, spunandu-mi povestea;
    Copile, graira, broboanele-acestea
    Sunt lacrimi de mama varsate prinos
    La casnele Domnului nostru Cristos.

    Apoi, când culesul de struguri fu gata,
    Bunicul si tata
    In joc de calcaie jucand nestemate
    Ce lasa ca rana siroaie-nspumate,
    Copile, graira, e must sangeros
    Din inima Domnului nostru Cristos.

    Si iata potirul la gura te-aduce,
    Iisuse Cristoase, Tu jertfa pe cruce;
    Adapa-mă, seva de sfant Dumnezeu.
    Ca bobul în spice si mustu-n ciorchine
    Esti totul în toate si toate prin tine,
    Tu, vinul de-a pururi al neamului meu.

    Podgorii bogate si lanuri manoase,
    Pamantul acesta, Iisuse Cristoase,
    E raiul în care ne-a vrut Dumnezeu.
    Priveste-te-n vie si vezi-te-n grane
    Si sangera-n struguri si frange-te-n paine,
    Tu, viata de-a pururi a neamului meu.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: