Mihai Eminescu - Revedere



  • Revedere 

    - Codrule, codruţule,
    Ce mai faci, drăguţule,
    Că de când nu ne-am văzut
    Multă vreme au trecut
    Şi de când m-am depărtat,
    Multă lume am umblat.

    - Ia, eu fac ce fac de mult,
    Iarna viscolu-l ascult,
    Crengile-mi rupându-le,
    Apele-astupându-le,
    Troienind cărările
    Şi gonind cântările;
    Şi mai fac ce fac de mult,
    Vara doina mi-o ascult
    Pe cărarea spre izvor
    Ce le-am dat-o tuturor,
    Umplându-şi cofeile,
    Mi-o cântă femeile.

    - Codrule cu râuri line,
    Vreme trece, vreme vine,
    Tu din tânăr precum eşti
    Tot mereu întinereşti.

    - Ce mi-i vremea, când de veacuri
    Stele-mi scânteie pe lacuri,
    Că de-i vremea rea sau bună,
    Vântu-mi bate, frunza-mi sună;
    Şi de-i vremea bună, rea,
    Mie-mi curge Dunărea.
    Numai omu-i schimbător,
    Pe pământ rătăcitor,
    Iar noi locului ne ţinem,
    Cum am fost aşa rămânem:
    Marea şi cu râurile,
    Lumea cu pustiurile,
    Luna şi cu soarele,
    Codrul cu izvoarele.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: