Mihai Eminescu - Nu mă înţelegi



  • Nu mă înţelegi 

    În ochii mei acuma nimic nu are preţ
    Ca taina ce ascunde a tale frumuseţi;
    Căci pentru care altă minune decât tine
    Mi-aş risipi o viaţă de cugetări senine
    Pe basme şi nimicuri, cuvinte cumpănind,
    Cu pieritorul sunet al lor să te cuprind,
    În lanţuri de imagini duiosul vis să-l ferec,
    Să-mpiedec umbra-i dulce de-a merge-n întunerec.

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Şi azi când a mea minte, a farmecului roabă,
    Din orişice durere îţi face o podoabă,
    Şi când răsai nainte-mi ca marmura de clară,
    Când ochiul tău cel mândru străluce în afară,
    Întunecând privirea-mi, de nu pot să văd încă
    Ce-adânc trecut de gânduri e-n noaptea lui adâncă,
    Azi când a mea iubire e-atâta de curată
    Ca farmecul de care tu eşti împresurată,
    Ca setea cea eternă ce-o au dupăolaltă
    Lumina de-ntunerec şi marmura de daltă,
    Când dorul meu e-atâta de-adânc şi-atât de sfânt
    Cum nu mai e nimica în cer şi pe pământ,
    Când e o-namorare de tot ce e al tău,
    De-un zâmbet, de-un cutremur, de bine şi de rău,
    Când eşti enigma însăşi a vieţii mele-ntregi...
    Azi văd din a ta vorbă că nu mă înţelegi!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: