Mihai Eminescu - Noaptea...



  • Noaptea... 

    Noaptea potolit şi vânăt arde focul în cămin;
    Dintr-un colţ pe-o sofă roşă eu în faţa lui privesc,
    Pân' ce mintea îmi adoarme, pân' ce genele-mi clipesc;
    Lumânarea-i stinsă-n casă... somnu-i cald, molatic, lin.

    Atunci tu prin întuneric te apropii surâzândă,
    Albă ca zăpada iernei, dulce ca o zi de vară;
    Pe genunchi îmi şezi, iubito, braţele-ţi îmi înconjoară
    Gâtul... iar tu cu iubire priveşti faţa mea pălindă.

    Cu-ale tale braţe albe, moi, rotunde, parfumate,
    Tu grumazul mi-l înlănţui, pe-al meu piept capul ţi-l culci;
    Ş-apoi ca din vis trezită, cu mâinuţe albe, dulci,
    De pe fruntea mea cea tristă tu dai viţele-ntr-o parte.

    Netezeşti încet şi leneş fruntea mea cea liniştită
    Şi gândind că dorm, şireato, apeşi gura ta de foc
    Pe-ai mei ochi închişi ca somnul şi pe frunte-mi în mijloc
    Şi surâzi, cum râde visul într-o inimă-ndrăgită.

    O! desmiardă, pân' ce fruntea-mi este netedă şi lină,
    O! desmiardă, pân-eşti jună ca lumina cea din soare,
    Pân-eşti clară ca o rouă, pân-eşti dulce ca o floare,
    Pân' nu-i faţa mea zbârcită, pân' nu-i inima bătrână.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: