Mihai Eminescu - Iar când voi fi pământ



  • Iar când voi fi pământ 

    Iar când voi fi pământ,
    În liniştea serii,
    Săpaţi-mi un mormânt
    La marginea mării.

    Nu voi sicriu bogat,
    Podoabe şi flamuri,
    Ci-mi împletiţi un pat
    Din veştede ramuri.

    Să-mi fie somnul lin
    Şi codrul aproape,
    Să am un cer senin
    Pe-adâncile ape.

    S-aud cum blânde cad
    Izvoarele-ntruna,
    Pe vârfuri lungi de brad
    Alunece luna.

    S-aud pe valuri vânt,
    Din munte talanga,
    Deasupra-mi teiul sfânt
    Să-şi scuture creanga.

    Şi cum n-oi suferi
    De-atuncea-nainte,
    Cu flori m-or troieni
    Aduceri aminte.

    Şi cum va înceta
    Al inimii zbucium,
    Ce dulce-mi va suna
    Cântarea de bucium!

    Vor arde-n preajma mea
    Luminile-n dealuri,
    Izbind s-or frământa
    Eternele valuri

    Şi nime-n urma mea
    Nu-mi plângă la creştet,
    Ci codrul vânt să dea
    Frunzişului veşted.

    Luceferii de foc
    Privi-vor din cetini
    Mormânt făr' de noroc
    Şi fără prieteni.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: