Mihai Eminescu - Freamăt de codru



  • Freamăt de codru 

    Tresărind scânteie lacul
    Şi se leagănă sub soare;
    Eu, privindu-l din pădure,
    Las aleanul să mă fure
    Şi ascult de la răcoare
    Pitpalacul.

    Din izvoare şi din gârle
    Apa sună somnoroasă;
    Unde soarele pătrunde
    Printre ramuri a ei unde,
    Ea în valuri sperioase
    Se azvârle.

    Cucul cântă, mierle, presuri -
    Cine ştie să le-asculte?
    Ale păsărilor neamuri
    Ciripesc pitite-n ramuri
    Şi vorbesc cu-atât de multe
    Înţelesuri.

    Cucu-ntreabă: - Unde-i sora
    Viselor noastre de vară?
    Mlădioasă şi iubită,
    Cu privirea ostenită,
    Ca o zână să răsară
    Tuturora.

    Teiul vechi un ram întins-a,
    Ea să poată să-l îndoaie,
    Ramul tânăr vânt să-şi deie
    Şi de braţe-n sus s-o ieie,
    Iară florile să ploaie
    Peste dânsa.

    Se întreabă trist izvorul:
    - Unde mi-i crăiasa oare?
    Părul moale despletindu-şi,
    Faţa-n apa mea privindu-şi
    Să m-atingă visătoare
    Cu piciorul?

    Am răspuns: - Pădure dragă,
    Ea nu vine, nu mai vine!
    Singuri, voi, stejari, rămâneţi
    De visaţi la ochii vineţi,
    Ce luciră pentru mine
    Vara-ntreagă.

    Ce frumos era în crânguri,
    Când cu ea m-am prins tovarăş!
    O poveste încântată
    Care azi e-ntunecată...
    De-unde eşti revino iarăşi,
    Să fim singuri!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: