Mihai Eminescu - Floare-albastră



  • Floare-albastră 

    - Iar te-ai cufundat în stele
    Şi în nori şi-n ceruri nalte?
    De nu m-ai uita încalte,
    Sufletul vieţii mele.

    În zadar râuri în soare
    Grămădeşti-n a ta gândire
    Şi câmpiile asire
    Şi întunecata mare;

    Piramidele-nvechite
    Urcă-n cer vârful lor mare -
    Nu căta în depărtare
    Fericirea ta, iubite!

    Astfel zise mititica,
    Dulce netezindu-mi părul.
    Ah! ea spuse adevărul;
    Eu am râs, n-am zis nimica.

    - Hai în codrul cu verdeaţă,
    Und-izvoare plâng în vale,
    Stânca stă să se prăvale
    În prăpastia măreaţă.

    Acolo-n ochi de pădure,
    Lângă balta cea senină
    Şi sub trestia cea lină
    Vom şedea în foi de mure.

    Şi mi-i spune-atunci poveşti
    Şi minciuni cu-a ta guriţă,
    Eu pe-un fir de romaniţă
    Voi cerca de mă iubeşti.

    Şi de-a soarelui căldură
    Voi fi roşie ca mărul,
    Mi-oi desface de-aur părul,
    Să-ţi astup cu dânsul gura.

    De mi-i da o sărutare,
    Nime-n lume n-a s-o ştie,
    Căci va fi sub pălărie -
    Ş-apoi cine treabă are!

    Când prin crengi s-a fi ivit
    Luna-n noaptea cea de vară,
    Mi-i ţinea de subsuoară,
    Te-oi ţinea de după gât.

    Pe cărare-n bolţi de frunze,
    Apucând spre sat în vale,
    Ne-om da sărutări pe cale,
    Dulci ca florile ascunse.

    Şi sosind l-al porţii prag,
    Vom vorbi-n întunecime:
    Grija noastră n-aib-o nime,
    Cui ce-i pasă că-mi eşti drag?

    Înc-o gură - şi dispare...
    Ca un stâlp eu stam în lună!
    Ce frumoasă, ce nebună
    E albastra-mi, dulce floare!

    . . . . . . . . . . . . . .

    Şi te-ai dus, dulce minune,
    Ş-a murit iubirea noastră -
    Floare-albastră! floare-albastră!...
    Totuşi este trist în lume!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: