Mihai Eminescu - Amorul unei marmure



  • Amorul unei marmure 

    Oştirile-i alungă în spaimă îngheţată,
    Cu sufletu-n ruină, un rege-asirian,
    Cum stâncelor aruncă durerea-i înspumată
    Gemândul uragan.

    De ce nu sunt un rege să sfarm cu-a mea durere,
    De ce nu sunt Satana, de ce nu-s Dumnezeu,
    Să fac să rump-o lume ce sfâşie-n tăcere
    Zdrobit sufletul meu.

    Un leu pustiei rage turbarea lui fugindă,
    Un ocean se-mbată pe-al vânturilor joc,
    Şi norii-şi spun în tunet durerea lor mugindă,
    Gândirile de foc.

    Eu singur n-am cui spune cumplita mea durere,
    Eu singur n-am cui spune nebunul meu amor,
    Căci mie mi-a dat soarta amara mângâiere
    O piatră să ador.

    Murindului speranţa, turbării răzbunarea,
    Profetului blestemul, credinţei Dumnezeu,
    La sinucid o umbră ce-i sperie desperarea,
    Nimic, nimica eu.

    Nimica, doar icoana-ţi, care mă învenină,
    Nimic, doar suvenirea surâsului tău lin,
    Nimic decât o rază din faţa ta senină,
    Din ochiul tău senin.

    Şi te iubesc, copilă, cum repedea junie
    Iubeşte-n ochi de flacări al zilelor noroc,
    Iubesc precum iubeşte pe-o albă vijelie
    Un ocean de foc.

    Din ochi de-ar soarbe geniu slăbita mea privire,
    De-ar tremura la sânu-mi gingaşul tău mijloc,
    Ai pune pe-a mea frunte în vise de mărire
    Un diadem de foc.

    Şi-aş pune soarta lumii pe buza-ţi purpurie,
    Aş pune lege lumii râzândul tău delir,
    Aş face al tău zâmbet un secol de orgie,
    Şi lacrimile-ţi mir.

    Căci te iubesc, copilă, ca zeul nemurirea,
    Ca preotul altarul, ca spaima un azil;
    Ca sceptrul mâna blândă, ca vulturul mărirea,
    Ca visul pe-un copil.

    Şi pasu-n urma-ţi zboară c-o tainică mânie,
    Ca un smintit ce cată cu ochiu-ngălbenit,
    Cu fruntea-nvineţită, cu faţa cenuşie
    Icoana ce-a iubit.



    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: