Ion Minulescu - Romanţa zilelor de ieri


  • Romanţa zilelor de ieri 

    Taci,
    Să nu-mi deştepţi tristeţea amintirilor culcate
    În sicriurile-albastre ale zilelor de ieri!...
    Taci,
    Să nu-mi deştepţi în suflet tragediile jucate
    În aplauzele mute ale-ntâielor dureri!
    Treci tăcut ca beduinul ce cutreieră nisipul,
    Treci tăcut ca cel ce-şi pune mâinile-n cruciş pe piept,
    Şi să nu mă chemi pe nume -
    Să-mi deştepţi din piatră chipul
    Sfinxului,
    Ce-ar vrea să-mi spună că e timpul să-l deştept...
    Ocoleşte-mă cu groază, ca pe-un stârv de om ucis -
    Nu de oameni,
    Ci de mâna ne'ntrupatelor dorinţi -
    Şi pe piatra-mi funerară nu citi poemul scris
    De nebunul din cetatea plină numai de cumunţi!...
    Ocoleşte-mă cu groază...
    Dar opreşte-te deoparte,
    Să mă poţi privi de-a-ntregul
    Şi să-mi spui ce vezi...
    Eu sunt
    Stropul vinului ce scade prin paharele deşarte
    Şi romanţa nesfârşită, căci arcuşele s-au frânt!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: