Ion Minulescu - Romanţa răspunsului mut



  • Romanţa răspunsului mut 

    Ce văd!...
    E-adevărat?...
    Tu eşti?...
    Cum?...
    N-ai murit?...
    Tot mai trăieşti?...
    Pendulă care te-ai oprit din mers,
    Încerci acum să mergi în sens invers?...

    Hai!... Spune-mi...
    Spune-mi tot ce ştii...
    Să-mi spui chiar şi minciuni,
    Să-mi spui
    Ce n-ai spus nimănui -
    Nici celor morţi,
    Nici celor vii ...

    Ce victime ai mai făcut
    Din clipa-n care urma ţi-am pierdut?...
    Ce vrăjitoare te-a trecut prin foc
    Şi-a reuşit să-ţi pună inima la loc?...
    Şi care-anume sfânt din calendar
    Te-a sfătuit să te-ntâlneşti cu mine iar?...

    De ce zâmbeşti?
    E-adevărat?...
    Te-ai răzgândit?...
    Ne-am împăcat?...
    Iar ne iubim?...
    Sau, poate, şi-azi ne regăsim
    Aceiaşi vechi duşmani?...
    Dar tu mai ştii după câţi ani?...

    Eu te-am iertat de mult!...
    Dar tu?...
    Răspunde-mi "Da"...
    Răspunde-mi "Nu" -
    Totuna mi-e!...
    Ştii tu de ce -
    La tine "Nu" şi "Da" nu sunt
    Decât aceleaşi vorbe-n vânt!...

    De ce te temi?...
    De ce-ţi ascunzi
    În palme ochii tăi rotunzi?...
    De ce-ţi aprinzi ca un semnal
    De foc bengal
    Obrajii tăi de porţelan
    Şi inima de Caliban?...

    Răspunde-mi!...
    Vreau să ştiu şi eu,
    De ce-ai venit?...
    De dragul meu?
    Sau, poate, n-ai venit decât
    Să-mi torni, ca şi-n trecut, pe gât
    Un păhărel de coniac,
    Ca eu să tac,
    Iar tu să ţipi
    Şi să dispari, apoi, suspect,
    Cu voluptatea unei bombe de efect!...

    Ce zici?
    Aşa e c-am ghicit
    De ce-ai venit?...
    De ce te-ncrunţi şi nu-mi răspunzi?...
    Ce nou secret îmi mai ascunzi?...
    De ce scrâşneşti din dinţi
    Şi taci?...
    Hai!... Spune-mi, ce-ai de gând să faci?
    Deschide-ţi gura - mii de draci! -
    Şi lasă-mă să-ţi mai sărut...
    Nu gura...
    Ci răspunsul mut!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: