Ion Minulescu - Romanţă fără muzică (Ca să-ajung până la tine)


  • Romanţă fără muzică 

    Ca să-ajung la tine, i-am zis calului:
    - Grăbeşte...
    Pune-ţi aripi ca în basme
    Şi te-nalţă până-n nori...
    Tot mai sus,
    Tot mai departe -
    Ca şiragul de cocori
    Ce pluteşte colo-n zare!...
    Haide, calule, grăbeşte!...

    Ca să-ajung până la tine, i-am zis vântului:
    - Dă-mi mâna
    Şi târăşte-mă cu tine până unde poţi pătrunde -
    Până-n zarea-nsângerată unde soarele s-ascunde...
    Ca s-ajung cât mai degrabă,
    Haide, vântule, dă-mi mâna!...

    Ca să-ajung până la tine, i-am zis morţii:
    - Mergi-nainte
    Şi coseşte-mi fără milă tot ce-i viu
    Şi-mi ţine calea...
    Netezeşte-mi munţii-n zare
    Şi-umple-mi de cadavre valea
    Dintre ea şi mine -
    Haide!... Haide, moarte, mergi-nainte!...

    Ca să-ajung până la tine,
    Pentru tine-au obosit
    Calul,
    Vântul,
    Moartea -
    Toate mi-au făcut pe voie ;
    Dar...
    Dintre cutele perdelei, ochii-ţi verzi nu-mi mai răsar,
    Strunele chitarei-s rupte
    Şi... romanţa s-a sfârşit!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: