Ion Minulescu - Romanţă fără muzică (Că ne iubim ştie lumea toată)


  • Romanţă fără muzică 

    Că ne iubim - şi-o ştie lumea toată -
    E-adevărat ;
    Dar cât ne vom iubi
    Nici noi nu ştim,
    Nici lumea nu va şti...
    Şi nu va şti-o, poate, niciodată...
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    Ne-am cunoscut în ţara-n care-alt'dată
    Manon Lescaut iubi pe Des Grieux,
    Într-un amurg de toamnă, orchestrată
    În violet,
    În alb,
    În roz
    Şi-n bleu.

    Şi ne-am iubit întâia oară-n parcul
    În care Nimfele de marmură privesc,
    Cu ochii-ntrebători, către peluza
    Pe care-un Zeu îşi pregăteşte arcul,
    Să-şi bată joc de cei ce-l ocolesc...

    Şi ne-am iubit!...
    Ţi-aduci aminte?...
    Bluza -
    Ah!... Bluza ta pe sânu-ţi decoltat
    Părea un peplum de mătase, sfâşiat
    Pe sânul unei Venere ce moare!...

    Şi ne-am iubit cu-atâta nebunie,
    Că statuile albe ne-au privit
    Cu ochi geloşi,
    Iar zeul a-mpietrit
    În mână cu-o săgeată-otrăvitoare!...
    Şi ne-am iubit,
    Şi-azi toată lumea ştie
    Că ne iubim...
    Dar cât ne vom iubi
    Nici noi nu ştim,
    Nici lumea nu va şti!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: