Ion Minulescu - Romanţa cheii



  • Romanţa cheii 

    Cheia ce mi-ai dat aseară -
    Cheia de la poarta verde -
    Am pierdut-o chiar aseară!...
    Dar ce cheie nu se pierde?
    Cheia ce mi-ai dat aseară
    Mi-a căzut din turn,
    Pe scară,
    Şi căzând, mi-a stins lumina.

    Cheia ce-am pierdut aseară
    Am cătat-o ;
    Dar pe scară
    Era noapte ca şi-afară -
    Noapte ca sub boltuita
    Cupolă de mănăstire,
    Când s-au stins pe la icoane
    Lumânările de ceară.

    Şi-am rămas în turnul gotic -
    Turnul celor trei blazoane:
    Al Iubirii,
    Al Speranţei,
    Şi-al Credinţei viitoare...
    Şi-am rămas în turnul gotic
    Domn pe-ntinsele imperii
    Ale negrului haotic.

    Şi-au trecut de-aseară clipe,
    Şi-au trecut de-aseară ore,
    Şi-ale zorilor aripe
    Fluturatu-mi-au grăbite,
    Ca şi clipele trăite
    Pe-albul treptelor sonore.

    Şi m-am coborât pe scară...
    Dar pe cea din urmă treaptă
    Cheia ce mi-ai dat aseară
    Am găsit-o prefăcută
    Într-o cupă albă, plină
    Cu vin verde de cucută.

    Şi pe cea din urmă treaptă
    Am îngenuncheat
    Şi-am plâns -
    Căci pe cea din urmă treaptă,
    Ca-ntr-o carte înţeleaptă,
    Am citit în fundul cupei
    Naufragiul ce m-aşteaptă!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: