Ion Minulescu - Romanţa celor trei romanţe


  • Romanţa celor trei romanţe 

    Mi-am zis:
    Voi scrie trei romanţe...
    Şi-n trei romanţe-mi voi închide,
    Ca-n trei sicriuri de aramă, trei morţi iubiţi -
    Trei clipe reci -
    Ce-mi stau în suflet împietrite,
    Ca trei luceferi stinşi pe veci
    Uitaţi în haos,
    Ca pe-o cracă de chiparos trei crisalide...

    Mi-am zis apoi:
    Romanţa primă
    Voi scri-o-n gustul florentin -
    Aşa cum ar fi scris-o Dante când a zărit pe Beatrice -
    Şi-n fiecare vers voi pune atâta aur, cât se zice
    Că-ngrămădiră credincioşii
    Pe groapa primului creştin...

    Pe-a doua
    Voi sculpta-o-n ritmul eroticelor lesbiane,
    Cu care-n Lesbos cântăreţii şi legendele nebune
    Sărbătoreau pe blonda Venus.
    Şi-n fiecare vers voi pune
    Carmin din buzele acelor neasemânate curtezane...

    Iar pentru-a treia
    Voi alege tot ce-i mai trist -
    Voi scri-o aşa
    Ca-n versul ei să plângă glasul
    Tristeţii nopţilor polare
    Şi-n versul ei voi pune verde -
    Un verde-mocirlos, în care
    Şi-or îngropa pe veci iubirea acei ce n-o vor mai cânta...

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Mi-am zis:
    Voi scrie trei romanţe...
    Dar azi, din aurul de-alt'dată
    Şi din carminul de pe buze
    Nu mi-a rămas decât o pată -
    O pată verde, ce m-apasă ca şi o piatră funerară
    Sub care dorm, ca-n trei sicriuri,
    Trei stinse-acorduri de chitară!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: