Ion Minulescu - Rânduri pentru întregirea mea


  • Rânduri pentru întregirea mea 

    Azi-noapte-am încercat să mă-ntregesc
    Cu focurile globului ceresc!...
    Dar teama de-a rămâne tot ce sunt
    A sugrumat în mine orice-avânt -
    Şi-azi-noapte n-am putut schimba nimic
    Din existenţa mea de mozaic!...

    Azi-noapte-am fost învins -
    E-adevărat!...
    Învinsul, insă, n-a capitulat!...
    Dar cum mi-am pus în gând să mă-ntregesc,
    Întâmple-se orice s-ar întâmpla,
    La noapte -
    Cea din urmă noapte-a mea -
    Voi fi eroul unui "fapt divers" banal,
    De care numele-am să-mi leg,
    Ca şi defunctul meu coleg,
    Sărmanul Gérard de Nerval!...

    Şi-atunci,
    Din trupul spânzurat
    De felinar
    Se va-nălţa un crin imaculat,
    Şi Duhul Sfânt va coborî-n pahar...
    Iar spectrul celui care-am fost ce sunt
    Se va lipi pe cer, în chip de Stea,
    Şi-n locul meu nu va rămâne, pe pământ,
    Decât mormântul agresiv
    Şi textul comemorativ,
    Cu care viitorii cărturari
    Vor proslăvi-ntregirea mea
    Ca şi-ntregirea României Mari,
    Pe Arcul de Triumf, de la... Şosea!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: