Ion Minulescu - Rânduri pentru cuvintele "nu" şi "da"


  • Rânduri pentru cuvintele "nu" şi "da" 

    În poarta curţii unde m-am oprit
    M-a-ntâmpinat un zarzăr înflorit -
    Un zarzăr alb, ca părul meu încărunţit!...
    Şi-n pragul porţii-n care am bătut
    Un buldog negru m-a recunoscut
    Şi m-a lătrat ca un salut de "bun venit"...

    În poarta casei tale-n care
    M-ai găzduit întâmplător,
    Când nu eram decât un călător
    Bătut de vânt şi mângâiat de soare,
    M-am regăsit ca-n prima zi, când tu
    Îmi repetai cuvântul: "Nu"... "Nu"... "Nu"!...
    Şi-ţi ascundeai în palme ochii plini
    De ură
    Şi ne-ncredere-n străini...

    Dar când am vrut să plec -
    Ca un zevzec -
    Tu m-ai oprit
    Cu graba unui gest nebănuit,
    Şi-n gura ta cuvântul "Nu" s-a transformat
    În alt cuvânt,
    Cuvântul "Da" -
    Un "Da" sonor şi-adevărat
    Pe care-l auzeam aşa
    Întâia oară-n viaţa mea!...

    Dar ce păcat că n-am putut
    Să-l îngrijim aşa cum am fi vrut!...
    Căci într-o zi cu ploaie
    Şi cu vânt
    Cuvântul "Da" se-mbolnăvi
    Şi-apoi, muri,
    Cum moare-n gură-orice cuvânt
    Când nu-l mai poţi măcar şopti!...

    Dar astăzi, după şapte ani,
    Când morţii-şi schimbă locuinţa,
    Eu, care mi-am păstrat credinţa
    În zeii noştri subterani,
    Mă-ndrept spre ei - cu voia ta -
    Şi-i rog frumos
    Să-nvie pe defunctul "Da",
    Cum a-nviat pe vremuri şi... Cristos!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: