Ion Minulescu - Poveste scurtă


  • Poveste scurtă 

    Pe când iubeam -
    C-am suferit şi eu de-această boală -
    Iubeam o fată care mă-nşela
    Exact ca-n poezia mea:
    Romanţa celei care-nşeală,
    A cărei eroină era ea!...

    Dar într-o noapte eroina mea
    Mă părăsea - de daruri încărcată -
    Şi, luându-şi martori stelele şi luna,
    Jura că pleacă pentru totdeauna
    Şi n-are să mai vină niciodată -
    Mărturisire, vai... adevărată!...

    Şi iată cum iubita mea,
    În noaptea când mă părăsea,
    N-avea să-mi lase la plecare
    Decât un pat pe trei picioare
    Iar în dulapul din sufragerie
    Un sfert de cozonac cu nucă
    Şi-o scobitoare-nfiptă-n el -
    Simbolul sufletului ei rebel,
    Cu care dorul ei de ducă
    Teatraliza eterna tragedie
    A-nşelătoarelor ce mor
    Neplânse de-nşelaţii lor -
    Exact ca-n poezia mea
    A cărei eroină era... Ea!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: