Ion Minulescu - Într-un bazar sentimental


  • Într-un bazar sentimental 

    Stofe vechi, o mandolină,
    Un Cézanne şi doi Gauguin,
    Patru măşti de bronz:
    Beethoven, Berlioz, Wagner, Chopin,
    O sofa arabă, două vechi icoane bizantine,
    Un potir de-argint, mai multe vase vechi de Saxa, pline
    Cu mimoza, tamburine spaniole, lampioane
    Japoneze, trei foteluri cu inscripţii musulmane,
    "Fleurs du mal" legate-n piele de Cordova,
    Şi pe pian:
    Charles Baudelaire şi-alături Villiers de l'Isle-Adam...

    Toate sunt ca şi-altădată...
    O, bazar sentimental!...
    Toate sunt ca la plecarea mea - dantelă şi cristal...

    Şi cu toate-acestea, câte tocuri nu-şi lăsară forma
    Pe covoarele-ţi bogate de Buhara?
    Şi-n enorma
    Ta colecţie de patimi, câte buze nu-ncercară
    Să-ţi transcrie madrigaluri

    Pe obrajii tăi de ceară?...
    Câte tragice-nceputuri nu sfârşiră-n simfonia
    Mută-a lacrimilor?

    Câte nu pieriră-n veşnicia
    Inutilului?
    Căci noaptea cea dintâi fu cea din urmă,
    Iar dorinţa ta... nimicul - şi nimicul nu se curmă!...

    Ştiu că m-aşteptai pe mine...
    Iată-mă, sosesc şi-ţi zic:
    Te-ntâlnesc întâia oară... Tot ce-a fost n-a fost nimic,
    Minte-mă din nou... Aprinde lampioanele... Coboară
    Transparentele... Dă-mi calmul şi culorile de seară...
    Dă-mi şi buzele, şi ochii, şi...
    "Les fleures du mal" la fila
    Trei sute treizeci şi nouă: "La mort des amants"...

    Dar mila
    De amanţii tăi ce-aşteaptă pe trotuar plecarea mea
    Mă-ntrupează-n cel de-alt'dată şi...
    Pe-araba ta sofa:
    Cântece-n surdină,
    Gesturi,
    Umbre,
    Flori,
    Et caetera!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: