Ion Minulescu - În loc de prefaţă


  • În loc de prefaţă 

    N-am fost nici ieri,
    Nu sunt nici azi,
    Şi nu voi fi,
    Cu-atât mai mult, nici mâine, după moarte,
    Nimic din ce vor crede poate
    Cei câţiva cititori de carte -
    Naivii care-mi vor citi
    Volumele numai pe jumătate...
    Volumele-mi de versuri, cumpărate
    Împrumutate,
    Sau furate!...

    N-am fost aşa precum se spune
    Şi nu sunt nici aşa cum sunt -
    Nu sunt nici foc,
    Nici ploaie
    Şi nici vânt!...
    Nu sunt nimic din ce-aş putea fi pe pământ...
    Nu sunt decât un strop de vorbe bune,
    Ce-aştept un cititor cinstit să mă răzbune
    Şi să m-arate lumii cine sunt!...

    N-am vrut să fiu volumul ideal
    Cu sute de ediţii repetate -
    Volumul voluptăţilor mărunte,
    Cu titlul gras,
    Multiplu
    Şi greoi -
    Un titlu cât o listă de bucate,
    Iar filele cu text aproape goale,
    Ca dictatorii, fără osanale,
    Ca boul Apis, fără pată-n frunte,
    Ca Grigorescu, fără "car cu boi",
    Sau ca Mihai Viteazul, fără cal!...

    Sunt un volum ce n-are titlu încă,
    Deşi există-n mine tipărit -
    Volum unic, ce trebuie citit
    Rând după rând
    Şi tot aşa, la fel,
    De la-nceput şi până la sfârşit -
    Până se va-nţelege ce daltă de oţel
    Va trebui să-mi sape titlu-n stâncă
    Atunci când titlul meu va fi găsit!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: