Ion Minulescu - În cinstea celei care a plecat


  • În cinstea celei care a plecat 

    Azi-noapte a plouat ca de-obicei,
    Că Dumnezeu face ce vrea...
    O noapte plouă-n cinstea mea...
    O noapte plouă-n cinstea ei...

    Azi-noapte, însă, a plouat
    În cinstea celei care-a plecat!

    A plecat?...
    Cine-a plecat?
    N-am plecat nici eu, nici ea -
    A plecat altcineva!...

    Dar cine-a fost nu ştim nici noi!...
    Ştim doar c-am găzduit-o amândoi
    Şi-am găzduit-o fiindcă ne-a plăcut.
    Pesemne Dumnezeu aşa a vrut!...
    Că şase săptămâni în şir,
    Din ziua când ne-am întâlnit,
    O clipă nu ne-am despărţit...
    Şi le-am trăit la fel tustrei.
    Sorbind doar din parfumul ei -
    Parfum de trandafir!...

    A stat cu noi,
    Şi-am stat cu ea,
    Ca doi pantofi pe-o Buhar?,
    Ca două mâini într-un manşon.
    Ca două flori de crin pe un blazon!...
    Şi totdeauna-am fost aşa -
    Ea tot cu noi,
    Noi tot cu ea...
    Şi totdeauna-am fost la fel -
    Un trio de violoncel.
    Cu care ea ne sincopa,
    Ne-ndepărta,
    Ne-apropia
    Şi, mână-n mână cu-amândoi,
    Se destrăma
    Şi se-ntregea
    Cu fiecare dintre noi!...
    Şi totuşi...
    Iat-o c-a plecat!...

    De ce-a plecat?...
    Nici Dumnezeu nu ştie!...
    Ştim doar atât -
    Că n-are să mai vie
    Chiar dac-ar fi s-o-ntoarcem iar din drum!...

    Şi norii plini şi grei de-o ploaie nouă
    Au hotărât solemn să nu mai plouă
    În cinstea nimănui de-acum!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: