Ion Minulescu - Fapt divers


  • Fapt divers 

    Azi-noapte...
    Femeia care mă iubea -
    O mică poemă-n proză din opera mea -
    Mi-a-ncuiat odaia unde nopţi de-a rândul
    Amândoi dormisem
    Şi păcătuisem,
    După cum ne bătea gândul,
    Nervii
    Şi literatura,
    Când cu ochii,
    Când cu gura,
    Cînd cu trupul nesătul
    De orgia bizantină din Stambul
    Şi de tot ce ne-ntregea
    În odaia-n care ea,
    Profitind de faima mea,
    Mă iubea fără perdea
    Cu acelaşi "va urma",
    Îngrădit în ghilimele,
    Ca să stăm pe veci închişi în ele...

    Dar azi-noapte gluma unui tipograf
    Mica mea poemă-n proză
    Mi-a făcut-o... praf!...
    Şi...pe "banca verde unde doarme ploaia",
    Ca-ntr-o poezie de Henri Bataille,
    Mi-am culcat azi-noapte pentru prima oară
    Vechiul guturai
    Şi surpriza nouă
    C-aş putea dormi şi-afară,
    Chiar când plouă,
    Fără să regret nimic...
    Nici fresca de mozaic
    Ce-i împodobea odaia -
    Balamuc de voluptate
    Şi păcate
    Perimate, -
    Nici gura femeii care mă iubea
    Şi mă deştepta
    Cu aceleaşi buze roşii, de lalea,
    Răsărite peste noapte, printre perne,
    Din sofa!...

    Vai de mine!...
    Vai de ea!...
    Vai de manuscrisul meu neterminat,
    Fără "bun de imprimat"...
    Vai de buzele ei roşii,
    Sărutate-n vis doar de cocoşii
    Iadului -
    Suspect refren,
    Din Marşul funebru de Chopin...
    Cut-cu-ri-gu! ding... dong... ding...
    Lumânările de ceară din odaia ei se sting,
    Iar pe "banca verde", unde dorm cu ploaia
    Cântă cucuvaia!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: