Ion Minulescu - Elegie domestică


  • Elegie domestică 

    Tu, care-mi intri-n casă cu toamna fumurie,
    Cu ziua ce se duce
    Şi noaptea ce-o să vie,
    În casa mea fii binevenită...

    Iată-mi casa!

    Întoarce doar butonul electric din perete
    Şi-mprieteneşte-ţi ochii cu tot ce poţi vedea,
    Căci casa mea e-ntreagă, de-acum, şi casa ta...
    Fii prietenă şi soră cu hall-ul şi terasa,
    Cu treptele ce urcă sub rustice covoare
    Spre sala de mâncare
    Şi-odaia de culcare,
    Cu sfinţii din icoane şi morţii din portrete,
    Cu câinele, ce-ţi linge manşonul de-astrahan,
    Şi cu pisica albă, ce toarce pe divan...

    Opreşte-ţi apoi ochii pe frunzele de laur
    În care se-ncadrează, sanctificând decorul,
    Patronii mei - Triunghiul.

    Iar pe comoda veche priveşte-i cum stau gata
    Să-şi părăsească parcă, de bucurie, rama,
    Un domn cu ochii-albaştri şi bucle brune:
    Tata!...
    Şi-o doamnă cu ochi negri şi bucle blonde:
    Mama!...

    Tu, care-mi intri-n casă cu toamna fumurie,
    Cu basmele bunicii
    Şi "Faptele diverse",
    În casa mea fii binevenită,
    Pentru mine
    Şi pentru-aceste chipuri, de praf şi vremuri şterse,
    Ce te privesc din rame cu-aceeaşi duioşie
    Ca-n zilele când, toamna, soseam şi eu cu tine.


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: