Ion Minulescu - De vorbă cu mine însumi


  • De vorbă cu mine însumi 

    Vorbesc cu mine însumi, cum aş vorbi c-un frate
    Întors rănit din lupta cu zilele de ieri,
    Şi parcă tot nu-mi vine să cred că n-am dreptate -
    Că El şi Eu nu suntem decât acelaşi frate,
    Şi-aceeaşi rană-i doare pe ambii scutieri.

    Armurile alt'dată pătate de rugină
    Azi par mai sclipitoare decât oricând,
    Iar spada,
    Încrucişată-n luptă de-atătea ori,
    E plină
    De sângele netrebnic al celor ce cad prada
    Aceluiaşi proteic şi veşnic Torquemada.

    Vorbesc cu mine însumi şi-mi zic:
    - De ce mă minţi
    De-atâţia ani de-a rândul că tu eşti cel mai mare
    Din toţi îmblânzitorii cohortelor barbare,
    Că-n gestul tău palpită străvechile altare,
    Iar vasta catedrală, zidită de părinţi,
    Cu-ntreaga-i melodramă de Dumnezeu şi sfinţi,
    O poţi schimba-ntr-o clipă,
    De nu ţi-ar fi ruşine
    De bărbile lor albe,
    De mine
    Şi de tine?

    Vorbesc cu mine însumi şi-mi zic:
    - De-atâţia ani,
    De când mă porţi spre-acelaşi sublim necunoscut,
    De ce mă minţi cu-aceleaşi îndemnuri de temut
    Şi-mi profanezi credinţa cu-acelaşi prefăcut
    Surâs -
    Citit pe buze de josnici curtezani?
    De ce din armonia supremelor cântări
    Azi nu se mai aude decât grozavul urlet
    Al celor ce se-neacă în descărcâri de tunet
    Departe,-n cine ştie ce profunzimi de mări!...

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Mă simt aşa de singur, c-aproape-mi este frică
    Să mai vorbesc cu mine,
    Şi-mi zic:
    - Ascultă, frate,
    Ascunde-ţi rana,
    Uită c-ai fost rănit şi tu -
    Tu, ce-ai strivit atâţia ce nu se mai ridică -
    Te scutură de greul armurii-nsângerate;
    Iar celui ce te-ntreabă de-ţi sunt sau nu-ţi sunt frate
    Răspunde-i: "Nu".


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: