Ion Minulescu - De vorbă cu iarna


  • De vorbă cu iarna 

    M-am întâlnit cu Iarna la Predeal...
    Era-mbrăcată ca şi-acum un an,
    Cu aceeaşi albă rochie de bal,
    Păstrată vara sus, pe Caraiman...

    Călătoream spre ţara unde cresc
    Smochine, portocale şi lămâi...
    Eram într-un compartiment de clasa I,
    Cu geamul mat, pietrificat de ger,
    Şi canapeaua roşie de pluş,
    Sub care fredona-n calorifer,
    Sensibil ca o coardă sub arcuş,
    Un vag susur de samovar rusesc...

    Şi-am coborât în gară, pe peron,
    Să schimb cu Iarna câteva cuvinte...
    Venea din Nord,
    Venea din Rosmersholm -
    Din patria lui Ibsen şi Björnson,
    De-acolo unde,-n loc de soare
    Şi căldură,
    Înfriguraţii cer... Literatură...
    Şi m-a convins c-acolo-i mult mai bine
    Decât în ţara unde cresc smochine,
    Curmale, portocale şi lămâi,
    Şi din compartimentul meu de clasa I
    M-am coborât ca un copil cuminte
    Şi m-am întors cu Iarna-n Bucureşti...

    O! Tu, sfătuitoarea mea de azi-nainte,
    Ce mare eşti,
    Ce bună eşti,
    Ce caldă eşti!...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: