Ion Minulescu - Cu toamna în odaie


  • Cu toamna în odaie 

    Mi-a bătut azi-noapte Toamna-n geam,
    Mi-a bătut cu degete de ploaie...
    Şi la fel ca-n fiecare an,
    M-a rugat s-o las să intre în odaie,
    Că-mi aduce o cutie cu Capstan
    Şi ţigări de foi din Rotterdam...

    Am privit în jurul meu şi-n mine:
    Soba rece,
    Pipa rece,
    Mâna rece,
    Gura rece,

    Doamne!... Cum puteam s-o las să plece?
    Dacă pleacă, cine ştie când mai vine?
    Dacă-n toamna asta, poate,
    Toamna-mi bate
    Pentru cea din urmă oară-n geam?
    "Donnez-vous la peine d'entrer, Madame..."

    Şi femeia cu privirea fumurie
    A intrat suspectă şi umilă
    Ca o mincinoasă profeţie
    De Sibilă...

    A intrat...
    Şi-odaia mea-ntr-o clipă
    S-a încălzit ca un cuptor de pâine
    Numai cu spirala unui fum de pipă
    Şi cu sărutarea Toamnei, care mâine
    O să moară... vai!...
    Bolnavă de gripă...


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: