Ion Minulescu - Celei care minte


  • Celei care minte 

    Eu ştiu c-ai să mă-nşeli chiar mâine...
    Dar fiindcă azi mi te dai toată,
    Am să te iert -
    E vechi păcatul
    Şi nu eşti prima vinovată!...

    În cinstea ta,
    Cea mai frumoasă din toate fetele ce mint,
    Am ars miresme-otrăvitoare în trepieduri de argint,
    În pat ţi-am presărat garoafe
    Şi maci -
    Tot flori însângerate -
    Şi cu parfum de brad pătat-am dantela pernelor curate,
    Iar în covorul din perete ca şi-ntr-o glastră am înfipt
    Trei ramuri verzi de lămâiţă
    Şi-un ram uscat de-Eucalipt.

    Dar iată,
    Bate miezul nopţii...
    E ora când amanţii,-alt'dată,
    Sorbeau cu-amantele-mpreună otrava binecuvântată...
    Deci vino,
    Vino şi desprinde-ţi din pieptenul de fildeş părul,
    Înfinge-ţi în priviri Minciuna
    Şi-n caldul buzei Adevărul
    Şi spune-mi:
    Dintre câţi avură norocul să te aibă-aşa
    Câţi au murit
    Şi câţi blesteamă de-a nu te fi putut uita?...

    Eu ştiu c-ai să mă-nşeli chiar mâine...
    Dar fiindcă azi mi te dai toată.
    Am să te iert -
    E vechi păcatul
    Şi nu eşti prima vinovată!...

    Deci nu-ţi cer vorbe-mperecheate de sărutări,
    Nu-ţi cer să-mi spui
    Nimic din tot ce-ai spus la alţii,
    Ci tot ce n-ai spus nimănui.
    Şi nu-ţi cer patima nebună şi fără de sfârşit,
    Nu-ţi cer
    Nimic din ce poetul palid
    Cerşeşte-n veci de veci, stingher,
    Voi doar să-mi schimbi de poţi o clipă
    Din şirul clipelor la fel,
    Să-mi torni în suflet înfinitul unui pahar de hidromel,
    În păr să-mi împleteşti cununa de laur verde
    Şi în priviri
    Să-mi împietreşti pe veci minciuna neprihănitelor iubiri.
    Şi-aşa tăcuţi -
    Ca două umbre, trântiţi pe maldărul de flori -
    Să-ncepem slujba-n miez de noapte
    Şi mâine s-o sfârşim în zori!


    DISCLAIMER! TOATE materialele de pe site sunt materiale GRATUITE adunate/strânse de pe internet. Echipa nu va fi trasă la raspundere pentru aceste materiale. ÎN CAZUL ÎN CARE EXISTĂ MATERIALE CARE ÎNCALCĂ DREPTURILE DE AUTOR VĂ RUGÂM SÂ NE ANUNTAȚI PRINTR-UN E-MAIL.

    0 comentarii: